Alla inlägg den 4 november 2017

Av Åsa Billefält - 4 november 2017 09:47

Igår steg jag upp ganska tidigt för att baka. Pepparkakor blev det. Det doftar så gott och jullikt. Jag hade fått en idé som jag skulle testa: en ask av pepparkaksdeg. Då passade jag även på att testa två av mina utstickare; delfinen och skeppet. Asken, som egentligen inte var särskilt genomtänkt, blev bra. Självkritiska jag blev nöjd. Nästa steg är att göra en korrekt ritning. Den här askens mall gjordes med ett CD-fodral som riktlinje. Men det var ju bara ett test; en prototyp. Ett lyckat sådant.
Kristyr och nonstop samt silverkulor som dekoration på kanter och lock. Som handtag använde jag dubbla delfiner. Smält socker att fästa kanter och "handtag" med. Och så kristyr att täcka eventuella glipor med mera med.
Summan av kardemumman; det var jätteroligt! Jag funderar på att göra några sådana till jul. Och lägga en cellofanpåse med pepparkakor i asken. Många idéer och kort om tid... Men det blir nog bra!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards