Alla inlägg den 21 november 2017

Av Åsa Billefält - 21 november 2017 06:12

Normalt sett brukar jag vara gräsänka från och med tisdag men inte den här gången! <3 maken åker inte i väg till arbetsplats nummer två; utan jobbar i Sverige hela veckan! Så skönt det ska bli att få hem honom varje kväll. Det är jag inte bortskämd med precis. Då får jag pyssla om honom lite mer som t ex hänga underkläder och strumpor på elementet.
Det är riktigt vackert nu med snön. Men det är lite slirigt på sina håll. Antispinnfunktionen hoppar i gång i backsnäppan medsamma jag svänger ut från infarten, knappt styrfart så är det segt att komma uppför.
I dag ska jag prova ett annat glutenfritt mjöl. Jag tänkte slänga ihop någon mjuk kaka under förmiddagen. Enligt min planering skulle jag baka mjuk Apelsin-Saffran i dag men saffran är en för dyr råvara att experimentera med. Jag funderar starkt på mjuk pepparkaka. Måste även blanda till någon kryddblandning.
För en gångs skull känns inte den här veckan som någon tung, känslomässig uppförsbacke! Det känns mer som att stå på krönet och långsamt känna hur det planas ut mot HELGEN. Jag har ett evenemang på lördag där jag ska presentera gamla godingar och nyheter.
Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och locka ned vovven från övervåningen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards