Alla inlägg den 5 november 2017

Av Åsa Billefält - 5 november 2017 16:48

Söndagens eftermiddag börjar lida mot sitt slut; snart tar kvällen vid. I morgon är det en ny vecka. Jag har planer för nästan hela veckan :-D!
I kväll ska jag sätta pepparkaksdeg, halv sats. Det är glutenfritt och jag vill testa lite. Bättre med en mindre sats OM det skulle gå tokigt. Maken hjälpte mig att fixa en riktig ritning till pepparkaksasken. Nu kliar det i fingrarna men jag får vänta till i morgon. Degen ska vila över natten. Jag måste ta fram smöret så det blir rumstempererat.
Maken och jag tog en kortis med Midna, en dryg kilometer i grådasket. Sedan ställde vi in trädgårdsmöblerna och skördade grönkål, morötter och rädisor. Morötterna är i olika färger; gul, lila, orange och vit. Vi ska fritera lite grönkål till middagen, panerad spätta med pommes frites och citron- & dillmajonnäs.
Nu ska jag väga upp smöret så det blir mjukt.

Av Åsa Billefält - 5 november 2017 15:10

Grå grå grå grå... Inte konstigt att hjärnan säger SOV! Det är ju nästan lika mörkt dygnet runt. Var det likadant förra året? Och året före det? Jag har ingen aning.
Vi har varit inne i köpcentrat; dottern köpte jeans och jag kollade efter julklappar. Jo jag vet ett par stycken som jag ska köpa men det gör jag ensam.
Nu ska vi gå en kortis med Midna i grådasset.

Av Åsa Billefält - 5 november 2017 00:16

Ja då var årets höstlov så gott som slut. Det har varit en ren fröjd att umgås med dotter och make utan att de skulle till jobb och skola. Skönt för oss alla med sovmorgnar! Jag har också haft privilegiet att få umgås lite extra med min äldsta systerdotter och hennes fyraåriga dotter. I eftermiddags var vi hos syrran och firade fyraåringen. Min moster var också med på kalaset.
Snart börjar en ny vecka; maken ska till jobbet och dottern till skolan.
Jag tror det börjar dra ihop sig för löp; Midna har humörsvängningar och är extra hungrig samt lite slö. Hon ser så olycklig ut då hon sagt till att hon vill vara i fred! Vi ska kastrera henne eftersom hon har sådan kraftig pms och en jobbig skendräktighet. Det kräver lite planering eftersom hon ska hålla sig lugn efter ett sådant ingrepp. Ja men nu är NU! Söndag... Den här veckan har gått både fort och inte fort. Jag har i alla fall njutit av att få umgås med hela familjen; både tvåbenta och fyrbenta. Nu har vi laddat batterierna och kör på tills jullovet står för dörren.
Nu är ögonlocken tunga; dags att knoppa. Det är ju en dag i dag också. Fast jag säger att det är en dag i morgon så blir det psykologiskt en dag längre på höstlovsveckan!
God natt! Bonne Nuit! Good night! Buona notte!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards