Alla inlägg den 8 november 2017

Av Åsa Billefält - 8 november 2017 19:22

Det borde vara lag på att använda reflexer. En billig livförsäkring.
Inte ens inne i sta'n syns man UTAN reflex! Jag hämtade dottern i dag och det var mörkt när vi åkte hemåt. På vägen gick en person med mörka kläder. Jag såg att något blänkte till, förmodligen blixtlåset, annars hade jag nog inte sett henne/honom.
Vad tänker de med? De syns inte och alltså finns de inte... Förrän de är precis intill bilen. Det är inte töntigt att använda reflex, tvärtom! Så snälla! Använd REFLEX! Både för DIN och MIN skull.

Av Åsa Billefält - 8 november 2017 10:11

Tänkte först koka saft och baka några mjuka kakor men det behövs ett nappatag med framför allt köksbordet; det ligger reklam och tidningar med mera som borde ha rensats bort men har sorterats in i facket märkt SEDAN. I dag blev "SEDAN". Jag har kastat massor men ändå är det lika fullt. Är det husspöket som lägger tillbaka skräpet? Vem vet.
Har lagt några glas med mera i diskhon för handdisk. Gallret och plåtarna ska diskas men måste vänta på att maskinen ska bli klar och att grejorna ska svalna/torka för att plockas in i lådor och skåp.
Ska fortsätta på bordet så jag förtjänar en fyrtår.
Skulle ju kunna fortsätta med kryddorna (råvarorna); hälla upp i burkar i stället för att ha dem i hundramiljarder olika glasburkar! Mindre plats och bättre koll; två flugor på smällen!
Nehe, dags att resa på sin lekamen och göra lite nytta?!?!

Av Åsa Billefält - 8 november 2017 07:50

Kyligt i dag också på morgonkvisten, - 2 kl. 5.30 och 16,8 uppe. En timme senare hade det blivit kyligare både ute och inne; - 4 och 16,4. Då är det gött att sitta med en kopp kaffe framför kaminen under en mjuk och gosig pläd i soffan. Det har sin charm att elda i kaminen.
Skrapa rutor i dag igen; ja det är ju inget annat att vänta. Vintern kommer allt närmare. Jag hoppas det blir snö! Det lyser upp lite. Och vattendepåerna behöver snön för påfyllning. Det ska visst bli en vargavinter i år. Igen. Det har jag läst flera år i rad och det har inte stämt. Ja en och annan köldknäpp har det varit. I början av januari två år i rad hade vi - 25. Då frös vattnet. Och vi eldade i skift.
Riktigt så kallt behöver det ju inte bli! Max - 15 minus.
En tretår kanske? Innan köket röjs, menar jag. Ja varför inte?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards