Alla inlägg den 13 november 2017

Av Åsa Billefält - 13 november 2017 15:53

Det har varit en vacker dag, kyligt förvisso men soligt. Min nya vinterjacka var varm och skön på promenaden. De sista 150 - 200 m hemifrån knäppte jag faktiskt upp jackan. Nu är jag ganska varmblodig (mycket underhudsfett hahaha). Det var en skön promenad med en duktig Midna; hon gick så fint och inget krångel. Då är det extra roligt att promenera. Luften är ju så härligt klar och frisk så här års. Här ute på landsbygden är den dessutom mycket renare än inne i sta'n.
Eros har legat i en kartong och sovit i dag. När han ville gå ut var det för sent. Athena har legat på en köksstol och sovit. Nu är de uppe på dotterns rum eftersom jag ska blanda till fiskkrydda och laxkrydda. Inga pälsbarn i köket under arbetstid!
Det börjar kännas inne att solen är på väg ned; lite småkyligt börjar det bli. Men det är för tidigt att tända kaminen, det får vi göra när <3 maken har kommit hem. Vedspisen tänder jag i morgon bitti. Vi får nog hämta en kasse ved till i kväll; kan vara bra att ha om det är kallt i morgon.
Jag hoppas morgondagen blir lika vacker som idag! Solljuset har ju en uppiggande effekt.

Av Åsa Billefält - 13 november 2017 08:47

- 4 grader när jag steg upp 6.15 17 grader uppe. Bara att sätta ned fötterna på ett minst sagt kyligt trägolv för att gå ned, klä på sig och tända i vedspisen. Jag tände och dottern gjorde mannagrynsgröt.
Det som såg ut som tunn hinna av snö var i själva verket frost. Jag behövde skrapa sidofönstren men inte vindrutan; det var bara som vitt damm. Och inte var det halt heller som tur var. Jag har fortfarande sommarsulor på. Vinterdäcken har inte kommit än. Det blir ingen tur in till sta'n i det här väglaget innan vinterdäcken är på.
Det lär gå en del ved i dag! Jag har hämtat en IKEA-kasse nu på förmiddagen men jag måste bära in minst två till. Kaminen ska ju tändas i kväll.
Kanske skulle sätta på ugnen? Kan ju vara bra eftersom jag ska torka citronmeliss!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards