Alla inlägg den 20 november 2017

Av Åsa Billefält - 20 november 2017 19:23

Jag signerar varenda protestlista (nästan). Vad är det som jag protesterar mot? Jo Trumps fruktansvärda förslag om att tillåta import av jakttroféer av elefanter och lejon. Då kommer dessa majestätiska och vackra djur minska i antal än fortare om han får i genom förslaget.
Elefanterna är redan hårt ansatta av tjuvskyttar. Fyra elefanter mördas varje timme för sina betars skull. Det är helt vansinnigt, vidrigt, förskräckligt! Jag förstår inte hur någon kan döda ett djur för sitt nöjes skull. Noshörningarna står på randen av utrotning. Det mördas en noshörning var sjätte timme. En gång i tiden vandrade det 30 olika arter av noshörningar på jorden, nu återstår det endast fem.
Vill vi ha det så? Skriv på och visa stödet för dessa vackra och fascinerande djur. Jag protesterar mot detta vidriga mördande.

Av Åsa Billefält - 20 november 2017 14:18

Det är blott en minusgrad men känns som tio! Jag fryser ända in i märgen. Kaminen tändes på förmiddagen men värmen försvann ovanligt fort.
Eros har varit ute ett par gånger men kommit in efter maximalt 30 minuter. Då var det en kall kattpojke, som mer än gärna värmde sig i famnen, som kom in. Iskalla små tassar och iskall päls. När han kom in efter dagens premiärutevistelse frös han så han skakade. Han satt i dotterns famn under filt och frös. Athena trivs ju bäst i stugvärmen. Hon brukar titta på Eros som om hon tycker han är galen som går ut. Midna får man nästan muta för att hon ska gå ut. Lattjo polarspets!
Jag har lite jobb att göra men det är gött att ligga under filten medan en söt liten kattflicka mjölktrampar och spinner. Men jag ska nog ta mig en fyrtår och sedan ta itu med näringsdeklarationer och etiketter.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards