Alla inlägg den 9 november 2017

Av Åsa Billefält - 9 november 2017 10:09

Usch så trött jag blir av gråvädret! Igår sken solen och då hade jag energi. Men nu... Sömnmedel i javat? Tredje baljan och koffeinet har inte gett någon effekt alls. De små fyrbeningarna är också påverkade av bristen på dagsljus: de tar det väldigt lugnt i dag.
Öppnade åt fjäderfäna; de stod i klunga nedanför stegen till vindfånget. Kycklingen pep och tuppen gol. Utanför staketet gick Eros och letade efter någonstans att ta sig in. Han vill väl åt brödkanterna som doppats i stekflottet när dottern stekte bacon. När jag kom in flög skatorna och satte sig i trädet bakom hönsgården. De letade också efter ett ställe att ta sig in. Två av hönorna ställde sig och glodde på dem tillsammans med tuppen. Skatorna blir bortjagade från talgbollen av Hackspettarna och Nötskrikorna. Jag undrar var Pilfinkarna är; har inte sett dem sedan augusti.
Jag får väl ta mig i kragen och fortsätta i köket! Blir ju knappast bättre av att sitta och glo ut genom fönstren...

Av Åsa Billefält - 9 november 2017 06:03

Nu har uppförsbacken börjat plana ut; 16,5 timmar kvar tills <3 maken kommer hem och veckans gräsänkaperiod är över.
Jag ska fortsätta med det jag började på igår; städa köket. Ugnen är rengjord, gallret och ena plåten är diskade. Det blir väl promenad också.
Vaknade 4.30 men jag hann ju bara lägga huvudet på kudden så skrek alarmet en timme senare. Så kändes det i alla fall.
I dag är det 4 plus och varmt inne; ingen brasa på morgonen.
Nu ska jag ringa maken!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards