Alla inlägg den 14 november 2017

Av Åsa Billefält - 14 november 2017 18:14

Jag har ingen större lust att jobba! Det är bra skönt under filten i soffan. En vacker liten katt halvsitter på vänster lår och mjölktrampar. Det är så mysigt. Pojken ligger nog uppe i dotterns säng.
Det har gått för runt; jobbat, eldat, hämtat ved, hundpromenad, eldat, hämtat ved, fixat fågelmataren (fyllt den med frön, hängt upp den i äppelträdet), stängt om hönsen, hämtat post, eldat, hämtat ved, jobbat, handlat och hämtat dottern inne i staden.
Jag borde plocka ur diskmaskinen och fylla den, tvätta någon maskin. Jobba... ja ju mer jag gör i dag desto mer får jag ju gjort. Jag får jobba när katterna är uppe på dotterns rum. Kaminen ska tändas. Men inte än på någon timme; det är för tidigt.
ä nu är det hög tid att tömma maskinen!

Av Åsa Billefält - 14 november 2017 08:52

... betyder att maken är på jobbresa och jag är gräsänka.
I morse var det kallt. Enligt bilen var det - 7. Jag tittade på termometern inne när jag "väckte" Midna: - 6,8. Vedspisen tändes strax efter 6 medan <3 dottern gjorde gröt. På något vis känns det mindre kyligt när elden sprakar. Jag har inte kollat graderna inomhus men jag gissar att det cirka 17 uppe och någon grad lägre innan spisen blev varm.
Jag kör rent tvättmaskinen; tom på högsta temperaturen och med en skvätt ättika i facken. En procedur som tar nästan tre timmar. Men det måste ju göras.
Ja då är påtåren ett minne blott. Dags att peta in en pinne och sätta fart?!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards