Alla inlägg den 23 november 2017

Av Åsa Billefält - 23 november 2017 07:36

Maken, som jobbar hemifrån i dag också, körde dottern till bussen. Jag tänkte precis fixa påtår eftersom maken borde komma när som helst. 7.05 ringer dottern; bussen har åkt förbi henne. Hon hade sagt till sin far att han kunde åka hem. Jag sade att hon fick ringa honom och tala om det som hänt. Ringde upp henne och ja, hon hade fått tag på honom och han skulle ringa bussbolaget. Dottern har reflexväst på sig om morgnarna så hon syns i mörkret. Då är det tur att hon har mobil.
Som hon sade, det ska väl inte behövas en bil parkerad där för att busschauffören ska se henne? Okej om hon inte hade haft reflexväst på sig men nu hade hon ju det! Slarvigt av busschauffören tycker jag. Hoppas chaffisen får en tillsägning av sin arbetsgivare, för så här ouppmärksam får man inte vara. Då kommer en annan tanke fram; vad händer om det springer ut ett djur av större modell på vägen? Nej usch, den tanken vill jag inte ens tänka!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards