Alla inlägg den 18 november 2017

Av Åsa Billefält - 18 november 2017 17:48

Efter frukost - UTAN java i systemet - rattade jag i väg till storasyster för att tillsammans med henne och andra storasyster baka de traditionella havrekakorna. De har hängt med sedan evigheter :-). Nä men från gammelmormor/mormor. Receptet har väl arbetats om några gånger genom åren. Nåväl, de är ett MÅSTE! Inga havrekakor ingen riktig jul.
Någon gång efter lunch styrde jag hem för att baka mera. Gluten- och laktosfria Vaniljkakor. Det doftar gott om dem. Men så är jag en vaniljtjej; både vad gäller ätbart, duschcreme och parfym. Nästa lördag har jag bjudit in till ett event där jag presenterar gamla godingar & nyheter. Så jag måste ha lite nytt. Och om två veckor är det dags för den första julmarknaden! Och då är det ju bra om jag har lite bakverk.
En bild på några av havrekakorna.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards