Alla inlägg den 26 november 2017

Av Åsa Billefält - 26 november 2017 17:43

Nu är det bara att ge järnet! Marknad lördag och söndag. Lite kompletterande bakning i veckan; glutenfria hallongrottor (mandelmjöl), ostfrallor och lakritskakor - för att nämna något. Jag har blandat några kryddor; Fiskkrydda och Laxkrydda. Eventuellt ska jag även koka knäck; vegansk. Istället för grädde kör jag havrevisp. Ja ju mer jag gör i dag desto mindre jobb i veckan! Sotaren kommer dessutom i veckan och då är det ett par timmars stiltje.
I dag har vi äntligen blivit med utegran. Nu ska ljusslingan monteras men det är för mörkt så på tisdag händer det. Vi har (min make) lagt ut en ljusslinga på farstukvisten. Den matchar vår istappsslinga. Jag tänkte vi skulle börja Adventspynta i dag; ta fram tomtarna som pappa köpte för 40 år sedan. (De köpte han till vår första jul i vårt nybyggda hus!) Min gamla kyrka som jag fick i början av 1970-talet och de små tomtarna (Henning och Greta), de fick jag av kassörskan i ICA-butiken vi handlade i när vi bodde på första stället i Eskilstuna. Undrar om hon lever... I så fall skulle det vara kul att träffa henne; det är ju dryga 40 år sedan sist.
Jaha nu vankas det nog mat; tacos med min tacokrydda som smaksatt viltfärsen!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards