Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 8 augusti 2016 11:40

Jag upprörs av alla kränkningar och allt våld som våra medmänniskor utsätts för. Det blir bara värre och värre! Eller? Kanske beror det på att de utsatta vågar berätta/anmäla?
En mycket god vän skulle sitta ute och njuta av sommarvädret med sin sambo. Helt oprovocerat blev de nedsparkade! Min väns sambo fick flera sparkar i ansiktet/huvudet och min vän fick också någon spark i huvudet. Det blev ambulans för min väns sambo och polisanmälan, remiss till ögonklinik osv. Vad är det för värld vi lever i? Var det ett hatbrott? Min vän och hans sambo är ett homosexuellt par. Lever vi inte på 2000-talet? Fast vissa lever väl år 2000 före Kristus medan vi andra lever 2016 efter Kristi födelse! Vi är fria att älska vem vi vill inom lagens ramar. Jag har inga problem med gaypar; det är inte läggningen som är avgörande! Det är attityden hos vissa människor som är allt annat än önskvärd.
Om nu någon stör sig på två förälskade män så är det väl bara att titta åt ett annat håll! Måste man misshandla för att de är gay? Då tänker jag så här: om de är så hatiska mot homosexuella att de måste misshandla; då kanske de är rädda för att de kanske är attraherade av män? Ofta är det ju så att det man är rädd för ska förtryckas eller utrotas... eller något liknande.
Alla brott och kränkningar är vidriga; sex- och våldsbrott i synnerhet!
Vad är det för värld min dotter och hennes kompisar med flera växer upp i? Jag vill inte att den här känslokalla världen ska förgifta mänskligheten. Vi måste stå upp för de mänskliga rättigheterna! Kärlek är en mänsklig rättighet!
Så, igen; vad är det för värld? Hur har det blivit?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards