Alla inlägg den 29 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 29 augusti 2016 11:47

I dag är det ingen vanlig dag! Midna fyller två år i dag! Vi tjuvstartade firandet igår; hon fick en present i förskott, en liten förpackning Doggy. Jag vet att det inte är någon jättebra mat men hon älskar den och det må väl vara hänt någon gång då och då; i samband med födelsedagen till exempel. Hon ska få en till i kväll när maken kommit hem. Innan morgonrastning och frulle sjöng jag för henne; Med en enkel tulipan. Hon lade huvudet på sned... hm hur tolkar jag det ;-)?
Det har regnat av och till under söndagen och i morse när maken skulle åka regnade det. Jag tände i vedspisen eftersom det är kyligt och rått inne. Det finns inte mycket ved i vedboden; jag sågade någon tallgren. Jag kan ju konstatera att efter man har sågat och släpat ved behöver man knappt elda. Ja, veden värmer ju minst två gånger; vid kapande och sågande samt i eldstäderna. Nu är jag varm, på gränsen till svettig. Det är fortfarande lite rått och kläderna på torkställningen har blivit lite råa de också. De måste torka innan jag kan sätta i gång ett par maskiner.
Om ett tag måste jag ut och såga lite till. Även om jag inte eldar upp all ved i dag kan det vara bra att ha till nästa gång. De är lite fuktiga på utsidan och det är bättre att elda med 100 % torr ved.
Än en gång: GRATTIS MIDNA!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards