Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 9 augusti 2016 16:55

Inte 17 går dagen så här långsamt när maken och dottern är hemma! Det blåser ju halv storm ute; Midna och katterna har sovit, nåja vilat i alla fall. Katt- och hundsovarväder. Jag har tvättat två maskiner och diskat en. Jo jag gick en promenad 6.10 i morse. Sedan har jag faktiskt inte gjort så mycket. Jag ska göra muffinssmet vad det lider. Måste bara göra plats i kylen.
Jag ska nog banne mig tända i kaminen i kväll! Alla fönster är stängda och långbrallor plus strumpor på men det är kyligt ändå. Jag sitter i soffan under min nya, mjuka och gosiga pläd som jag fick av en mycket god vän i lördags. Även katterna gillar den.
Det börjar kännas att jag gick upp 5.15; har ju vant mig av med det under sommaren. På måndag börjar allvaret igen.
Klockan är inte 17 ännu men det känns som om den är 21!
Om drygt ett dygn kommer min älskade make och dotter hem. Det är ett långt och segt dygn som ska gås i genom. Men jag behöver inte gå upp i ottan i alla fall!

Av Åsa Billefält - 9 augusti 2016 07:33

Ja då har sista veckan börjat. Sista slapparveckan för det här sommarlovet. Tisdagen har börjat blåsigt och kyligt; långbrallor och jacka på under morgonpromenaden! Midna var jätteduktig; travade så fint under hela promenaden!
Jag hade tänkt baka muffins i dag men glömde göra smet igår. Ja ja, får göra smeten i dag och baka i morgon i stället.
Eros hade bråttom ut. Athena sitter på mitt ben och mjölktrampar. Midna ligger bakom soffan och vilar efter frukosten. Maken och dottern är på väg söder ut; de ska hälsa på makens son. De kommer hem i morgon kväll. Ja det är ju bara att vänja sig; nästa vecka börjar skolan och arbetet.
Jag ska börja skriva ned vad jag behöver för att starta min verksamhet, skissa på affärsidé osv. Där efter ska jag göra prioriteringar; vad är viktigast och vad kan vänta.
Nä nu ska jag fixa påtår och sedan sätta i gång en tvättmaskin eller två!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards