Alla inlägg den 3 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 3 augusti 2016 15:22

Nu har dottern lärt sig koka kaffe! Bra där, gumman <3! När jag skulle fixa tretåren ville hon lära sig. Då blev det learning by doing; jag gav muntliga instruktioner som hon utförde. Gott kaffe blev det dessutom! Men vem kan misslyckas med instruktioner från kaffegurun :-); från mig alltså...
Tretår och hembakad kardemummabulle; inte fy skam alls! Och jag är inte så förtjust i kaffebröd överlag. Men hembakt brukar sällan innehålla aromer. Riktigt smör och äkta kanel/kardemumma/vanilj, det innehåller i alla fall mina bullar!
Nu är tretåren över och därmed sista kaffet för dagen. Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar. Dotras vita jeans hade fläckar som inte gått bort. Tvätta igen på ett längre program och med bleksalt. Nu håller vi tummarna för att de blir helt vita igen!

Av Åsa Billefält - 3 augusti 2016 10:39

Dagens första kaffe... Finns det ljuvare doft och smak? Tror inte det. Vi ska fortsätta med våra sysslor efter kaffet, förstås! Jag måste ha en kopp kaffe innan jag sätter i gång. Minst en, ska tilläggas.
Maken ska fixa fönstren i vårt sovrum; kitta och måla om. Katterna får vara i dotras rum. Vi kan inte riskera att de blir nyfikna och i värsta fall ramlar ned. De har varandra och de ligger mest och sover/vilar när de är inne på dotterns rum.
Jag har en hög med ren tvätt att ta hand om. Odlingsplätten behöver rensas men det får väl vänta tills tvätten är vikt?!
Lök- och potatislandet måste också ansas. Jag hade tänkt flytta rabarberna dit, det är bättre jord där än odlingsplättens torra, sandblandade jord. Men ogräset växer utan problem! Hönsen blir glada när korgen med ogräs töms i hönsgården.
Nu kom kära maken med kaffet! Å! M! Så gott!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards