Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 11 augusti 2016 20:52

Det har varit en vacker och solig dag som övergick till en lika vacker och kylig kväll. Luften är härligt klar och kylig som en höstdag i september!
Vi har hämtat makens pendlarbil. I morgon ska jag nog köpa den första vaniljdoftgranen till samlingen.
Jag rastade Midna nyss och den kyliga luften slog emot oss; riktigt skönt! Vi tog en lov ned mot plommonträdet och det dignar av kart! Tur att maken stöttade den nedersta grenen.
Nu har solen gått ned nästan helt; bara ett ljust lysande band syns på himlen i väster.
I morgon ska jag plocka hallon och kanske kan jag få maken att gå med trimmern så vi kan lägga plattor.

Av Åsa Billefält - 11 augusti 2016 10:49

Slutet på sommarlovet närmar sig med rasande fart. Det är redan torsdag! Och i eftermiddag kommer en mycket god vän med sin sambo på en fika!
I kväll ska vi köpa makens pendlarbil! Nu är det dags att påbörja en ny samling av vaniljwunderbaums i Pärlan 2! Och skivorna ska plockas ur Pärlan 1.
I ärlighetens namn ska det samtidigt bli skönt att komma in i vardagens lunk igen. Då kan jag skissa på min dröm i lugn och ro för att sedan prata i genom den med maken. Han är något av en djävulens advokat; ifrågasätter för att få mig att tänka efter. Jag kör gärna på när jag får en idé men han drar i bromsen och får mig att tänka efter och vidareutveckla idéerna.
Fast samtidigt kommer jag sakna de lata dagarna med sovmorgnar.
Snart är hösten här (förlåt mig <3 make) och det innebär behagligare temperatur, framför allt för Midna! Då kan vi dragträna och gå promenader. Jag måste skaffa en cykel. Någon måste ju agera "hare" :-)!
Sätta lite fart och plocka lite innan gästerna kommer?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards