Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 10 augusti 2016 11:11

Jaha, mindre än 12 timmar kvar tills <3 maken och dottern kommer hem från besöket hos makens son. Midna längtar; jag sade att pappa och syrran skulle komma hem i kväll, då satte hon sig vid dörren och viftade på svansen. Hon är lite nedstämd när flocken är splittrad. Att Eros går ut och in är hon van vid men hon verkar inte vänja sig vid att "alfahannen" åker i väg (ytterligare ett skäl till tidig pension, älskling :-)!). Dottern ser hon som ett kullsyskon och vill mer än gärna leka med henne. Ja det är roligt med djur! Fast inte fullt så kul när Eros kommer hem med en sork! Vilket han gjorde nyss. Han lade den bakom dörren på farstukvisten. Jag bar in honom och ska ta bort äcklet när han lagt sig på soffan och somnat.
Tiden går fort! Och det är bara några dagar kvar! Det var ju Midsommar nyss! Ja ja bara att bita ihop och gilla läget.
I kväll blir det nog en brasa; det är kyligt inne. Athena kröp in under filten men gick då jag öppnade när Eros skrek utanför.
Jag pratade nyss med maken och dottern; de var på sightseeing och skulle åka hemåt vid 15-tiden. Om de åker nonstop bör de vara hemma vid 20-20.30, beroende på trafik.
Onsdag... vad ska jag hitta på tills de kommer hem? Diskmaskinen ska tömmas och fyllas, ta in ved - om det finns kvar i vedboden. Tvätten är dessvärre inte torr så jag kan inte ta reda på den än.
Jag tror jag blrjar med en påtår!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards