Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 4 augusti 2016 17:56

... gjort i dag! Inte på förmiddagen i alla fall. Bilen var inne på verkstaden så nu är bromsarna schyssta. På eftermiddagen åkte vi in till staden; dottern och jag hade klipptid. Vi handlade också, bland annat pappduk och tallrikar till skaldjursfesten.
Jag ska fixa och trixa med första priset, namnlappar till bålglasen, skriva en att-göra-lista och kanske röran till snittarna samt göra i ordning sånghäftena. Det är tradition att sjunga allsång på Midsommar och Skaldjursfesten. Dotra blir överlycklig... eller inte. Men det får hon finna sig i! Är det Midsommar och Skaldjursfest då ska det sjungas! Där med basta!

Av Åsa Billefält - 4 augusti 2016 09:30

I dag är det mulet - skönt, tycker jag. Det har regnat också och det behövs; det är torrt i backen. Nackdelen är att maken hade tänkt klippa gräset.
Men vad skönt att slippa den gassande solen! Skönt för Midna också. Då kan vi faktiskt ta en sväng med henne under dagen. Och jag kan nog få lite gjort; rensa odlingsplätten så den blir klar och börja i lök-och potatislandet! Åtminstone så rabarberna kan flyttas.
Igår lade vi in sill och använde egen rödlök och egen dill.
Dags att masa sig ur sängen, väcka dottern och fixa frulle för att sedan jobba ute. Och jag ska njuta av vädret!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards