Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 26 augusti 2016 13:53

Igår när jag hade handlat och hämtat dottern i grannsamhället gick inte bilen i gång. Instrumentpanelen lyste som en julgran och "motorn" raspade/fräste var gång jag vred om nyckeln. Vi fick lämna bilen över natten på Coops parkering. Enligt dottern var jag pinsam; jag gick in på Coop och sade som det var - att jag inte fick i gång bilen och var tvungen att låta den stå kvar.
I morse körde vi dottern till bussen och skulle ev bogsera hem bilen. Den gick i gång på första försöket. Jag svängde ut från parkeringen och bilen svarar inte på gasen. Det var bara att svänga in till kanten eftet ett par hundra meter. Bogsering. Fram med linan och ska fästa. Men det fanns ingen ögla under motorhuven. Maken läste instruktionsboken. Bogseringskroken ligger med reservhjulet. Ut med hundburen (15 kg) och öppna höljet i skuffen. Fanns det någon bogserkrok? Nä. Funkade bogserkroken från Fiaten? Nä. Maken ringde bärgaren. Efter ungefär en timme ringde maken företaget igen för att kolla statusen men den enda uppgiften var att de tagit emot ordern. Då åkte vi till syrran i väntan på bärgaren. Vi hann lagom börja dricka kaffe så ringde bärgaren; han var framme.
När vi äntligen kom hem efter vårt äventyr på drygt två timmar gick maken upp för att jobba och jag skulle titta på Night manager som jag spelade in igår. Då gick strömmen... men kom tillbaka efter ett par minuter!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards