Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Åsa Billefält - 15 augusti 2016 13:22

Då så, då var det färdigbakat! I alla fall muffins. 16 stycken drottningmuffins; 1/4 sats. Maskinen tar inte så mycket mer. Lagom mängd eftersom jag bara har en muffinsplåt.
Jag höll på att glömma dra ned värmen... Det hade inte varit så lyckat. Brända muffins; vad arg på mig själv jag hade blivit! Fast då hade fåglarna - både vilda och 'tama' - blivit glada!
Om jag blir nöjd och får bra respons tänker jag baka fler drottningmuffins i veckan :-)!

Av Åsa Billefält - 15 augusti 2016 08:11

Jaha, nu är Dagen här! Tack sommarlovet och semestern för den här gången!
Då var det dags att ställa klockan på 5.15, se till att maken kom upp och titta in i huvudet en stund. Dottern har upprop och börjar lite senare än normalt. Midna är lite olycklig nu när flocken är splittrad. Jag lovade henne att hon får följa med mig när jag går och möter honom i eftermiddag/kväll. Då blev hon så glad; hon trodde nog att vi skulle gå då jag nämnde det.
I dag ska frun i huset baka drottningmuffins. Det ska bli spännande; har aldrig gjort det förut. Men det blir säkert gott! Dessutom är det mindre socker i smeten; använde steviasocker i smeten i stället för vanligt socker.
När jag kommer hem från att ha skjutsat dottern till bussen ska ja fixa påtår, öppna åt katterna (de är i dotterns rum, det är hög risk att Eros smiter med oss ut), släppa ut Eros och sedan ta itu med diverse sysslor. Bakar gör jag när dottern är hemma från skolan. Det är så kort dag att jag hinner knappt sätta i gång med muffinsarna, det är ju lite pyssel med dem :-)!
Ja i kväll får vi se hur maken har haft det första dagen på jobbet. Jag tänkte skicka med ett par muffins i morgon som hans kollegor får smaka. De blir bortskämda med olika sorters fikabröd.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards