Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Sista uppladdningen har börjat

Av Åsa Billefält - 1 augusti 2016 10:24

Skönt att slippa gå upp 05.15 för att se till att kära maken skulle komma i väg ordentligt till jobbet. Klockan ringde tre timmar senare. Gick vi upp då? Nä, vi låg kvar i bingen. Vi hade en liten, diskret och nätt kelsugen hund mellan oss. Liten, diskret och nätt? Mmmm, lite lätt ironisk. En bulldozer på typ 25 kg som ålar och knölar runt mellan och över oss. Hon är mysig det lilla livet. Så kelig på morgnarna. Hon ska ligg på armen med benen i vädret; då ska vi klappa bröst och mage. Ett gäng pussar delas också ut. När det blir för varmt hoppar hon ned, lika elegant som en gasell - tror hon! Midna är bra mysig och fin; en diva som ska stå i centrum ;-). Gosmaja <3!
Ja nu går sommarlovet mot sitt slut. Bara att ladda inför den långa, mörka hösten. Enda ledigheten är höstlovet v 44! Maken laddar upp sina batterier med att måla klart huset. Han ska köpa bil också. Jag ska ta ett nappatag och rensa odlingsplätten. Bärnätet kan tas bort nu; jordgubbssäsongen är över! I alla fall i vår odlingsplätt. Likaså är smultronsäsongen slut.
Ja vi får ladda upp genom att ta sovmorgon den tid som är kvar. Passa på att slappa en stund före frulle och softa på kvällarna i soffan. Ja snart är sötebrödsdagarna över.
Jag måste sätta fart och skrida till verket ang mina planer/drömmar.
Sista uppladdningen handlar inte bara om att slappa utan även om att färdigställa diverse projekt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards