Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Jobb och skola

Av Åsa Billefält - 15 augusti 2016 08:11

Jaha, nu är Dagen här! Tack sommarlovet och semestern för den här gången!
Då var det dags att ställa klockan på 5.15, se till att maken kom upp och titta in i huvudet en stund. Dottern har upprop och börjar lite senare än normalt. Midna är lite olycklig nu när flocken är splittrad. Jag lovade henne att hon får följa med mig när jag går och möter honom i eftermiddag/kväll. Då blev hon så glad; hon trodde nog att vi skulle gå då jag nämnde det.
I dag ska frun i huset baka drottningmuffins. Det ska bli spännande; har aldrig gjort det förut. Men det blir säkert gott! Dessutom är det mindre socker i smeten; använde steviasocker i smeten i stället för vanligt socker.
När jag kommer hem från att ha skjutsat dottern till bussen ska ja fixa påtår, öppna åt katterna (de är i dotterns rum, det är hög risk att Eros smiter med oss ut), släppa ut Eros och sedan ta itu med diverse sysslor. Bakar gör jag när dottern är hemma från skolan. Det är så kort dag att jag hinner knappt sätta i gång med muffinsarna, det är ju lite pyssel med dem :-)!
Ja i kväll får vi se hur maken har haft det första dagen på jobbet. Jag tänkte skicka med ett par muffins i morgon som hans kollegor får smaka. De blir bortskämda med olika sorters fikabröd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards