Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Åsa Billefält - 3 juli 2016 11:16

Så där ja! Skam den som ger sig! Tack min <3 dotter för uppslaget!
Det blir en omgång tryffelpraliner ändå; fast med mörk choklad! Dottern föreslog några saker och jag fastnade för den ena. Jag vill inte avslöja smaken än...
Väntar på att en viss förberedelse ska bli färdig, sedan kan jag börja!
Å jag är ungefär som ett barn på julafton nu! Förväntansfull inför smakupplevelsen! Själva kombon är garanterat så bra att den gifter sig i munnen. Det jag funderar över är mängden. Jag har ju kunskapen om smaker i och med att jag faktiskt är utbildad bagare och konditor. Men i bageribranschen används mest aromer istället för äkta vara. I just den här tryffeln ska jag använda äkta vara!
Maken har äntligen börjat borsta och tvätta fasaden. Vi börjar måla huset i dag. Långsidorna, gavlarna och det vi inte når på långsidan fram måste tas med hjälp av skylift. Ja vi måste flytta på kaprifolen. Eller om vi slänger den; mössen gick hårt åt den för två år sedan.
Nä nu är det tajm att köra i gång! Tänkte maken skulle få smaka en pralin till påtåren <3!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards