Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Åsa Billefält - 4 juli 2016 14:01

Nu är det inte många praliner kvar! Så kul det var/är att tillverka dessa ätbara saker! Inte för jag vet vad vi ska göra med allihop ;-)... Jag var mest nyfiken på hur många det blir på en sats, i detta fall en halv. Jo jag är nog lite tossig när allt kommer kring :-0! Men så'n är jag och det står jag för. Jag blev tappad i golvet som liten och det har satt sina spår :-p!
Nu är det lite dötid innan sista rycket kan göras. Jag hoppas all tryffel går åt; konfektyren jag använder till skalen börjar sina och jag har inget mer att fylla på. Beräkningen verkar hålla; jag räknade med 60 st/halv sats och det har jag fått ihop med de som står i kylen. Vilket mattegeni jag är ha ha ha! Bättre att räkna med för lite än tvärtom.

Av Åsa Billefält - 4 juli 2016 10:47

Skyliften är på plats sedan ett par tillbaka och maken skrapar och tvättar fasaden. Han har gjort en mindre trevlig upptäckt; ett getingbo i ett hål i fasaden. Shit pommes frites! Han ska vara vän med dem; ingen radar och inte täppa till hålet.
Jag ska göra klart pralinerna och fixa markservice. Det blir påtår om tidigast 30 minuter. Kaffe och mördegskaka; det har maken gjort sig väl förtjänt av <3!
Nu väntar jag på att dottern ska bli klar; hon äter stekt potatis och bacon! Det stinker bacon i hela huset!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards