Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Åsa Billefält - 14 juli 2016 12:54

Jag hade tänkt baka kardemumma längder i dag. Alla ingredienser finns.
Eller? Räcker mjölken? Skak skak på paketet. Jo men det gör väl det? Skak skak igen. Bäst att hälla upp på tillbringare. He he he he! Fattas två deciliter! Å jag skarvar inte med vatten; då blir det torrt. Ja det är ju bara att baka SEDAN!! Eftersom vi ska åka och handla tänker jag inte åka till Coop. Nä nä, inte för enbart EN liter mjölk! Här åks inget i onödan, inte! Det hade varit skillnad om vi inte skulle handla i dag.
Det är ju så typiskt; så fort jag ska göra något så fattas det grejor!

Av Åsa Billefält - 14 juli 2016 08:03

Å vad härligt det är att kunna gå ut i trädgården och plocka egna bär och grönsaker! Snacka om närproducerat!! Och så mycket godare än köpta bär, frukter med mera.
Så gott som varje dag skördar jag t ex jordgubbar. Härom dagen plockade dottern 15 jordgubbar. Skogshallonen har ju mognat nu, växer utanför staketet. Det är också flera mogna smultron nästan varje dag. Nästan alla bär ligger i frysen; det blir att safta och sylta när mängden är tillräcklig. I år måste jag tillsätta konserveringsmedel. All saft och sylt möglade inom ett par månader förra året.
Smultron är gott! Synd att de är så små! Burken i frysen har bara en bottenskyla! Trots att jag fick ihop nästa 30 stycken på en dag. Hallon och jordgubbar är roligare att plocka...
Vi åt egenodlade sockerärtor tidigare i veckan; å så gott! Egen lök och potatis är ju inte äckligt heller! Nu är salladen på G liksom några morötter.
Här är det rykande åtgång på morötter; Midna älskar att tugga på morot.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards