Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Åsa Billefält - 6 juli 2016 19:35

Vi har varit ute många timmar i dag; maken klippte gräset, dottern började skrapa farstukvisten och jag flyttade Fetblad till ringen runt fågeldammen. Nu ska jag smälta maten och sedan vattna och ta in tvätten. Där efter ska jag ta hand om min självspricka på foten; den ömmar rejält!
Nu sitter vi i soffan alla tre med fläkten som svalkande roterar från sida till sida. Dotra spelar TV-spel. Andra dagen i rad som vi är utan TV. Det är faktiskt skönt att slippa Rapport och Aktuellt (förlåt <3 make).
Det har varit jobbigt att vistats ute p g a den gassande solen. Och alla marans bromsar! De har exploderat fram. Stora är de också. Något bett gjorde så ont att jag skrek. Flugorna kröp nästan in i rumpan på Midna. Hon har haft roligt i sin pool; krafsat och kört ned noset. Hon satte sig i den och blev jätterädd! Det märktes att hon tyckte om äppelpoolen.
Nä nu ska jag ta in tvätten!

Av Åsa Billefält - 6 juli 2016 10:49

Å vad kul det är att vakna kl 04.00 och vara pigg som en mört! Naturligtvis är jag ironisk. Så jobbigt; så tråkigt! Då är det tur att man kan rensa t ex mejl i mobilen.
Sista gången jag tittade på klocken var 05.30 Zzzzzz
En timme senare ringde klockan; skulle hjälpa maken att komma upp. Skyliften skulle lämnas in senast 08.00 i morse. Men jag kunde ju lägga mig och titta in i huvudet igen! Jodå jag beckade in med Midna på armen. Men jag vaknade knappt 30 min senare av ett oidentifierat ljud. Jag hörde men såg inget. När jag hör något men inte ser blir jag tokig! Jag gick ned och såg att maken hade problem att komma i väg med skyliften; fukten i gräset i kombination med en lite lutning gjorde att framhjulen slirade. Jag klädde på mig och gick ut för att bistå min något irriterade make.
Han skulle knuffa på bilen medan jag gasade. Men först ville han se om något hjul slirade mer än det andra. Jag skickade i drive och gasade; slir... Maken hade en bit planka som han lade vid högra hjulet men det slirade så mycket att jag inte kom upp. Nästa instruktion: backa ca 50 cm och ta sats. Jag gjorde som han sade och då gick det! Han hade lite problem att komma i väg där ekipaget stod, det var väldigt fuktigt i gräset. Bilen är framhjulsdriven.
Jag kunde åter inta horisontalläge i bingen med en hund på armen.
Maken väckte mig när frullen var klar. Vilken frulle! Ägg, sallad, gurka och paprika. Och så te så klart. Bäst vi satt och intog frullen hörde vi steg från övervåningen, steg i trappan. Dottern hade vaknat själv kl 09.00 Undrens tid är ännu inte förbi.
Maken rastade Midna när han var klar och jag dukade av, lade upp tonfisk med p-piller till Athena och mätte upp torrfoder med ägguletopping till Midna. Eros följde med maken och Midna på förmiddagspromenad.
Lite småtrött efter att ha varit vaken under sena småtimmar alternativt arla morgon.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards