Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Åsa Billefält - 11 juli 2016 20:17

Igår kom makens äldsta dotter för att inventera vad hon har hos oss. Vi tog boden... Jisses vilken mängd kartonger! Tyvärr hade mössen gått lös på de flesta av mina kläder m m som jag hade som baby. Varför de kartongerna hade hamnat där är en gåta! Men gjort är gjort. Jag kunde rädda en del kläder och sängkläder.
Det sprang möss i några kartonger och vi hittade ett och annat musbo i någon karton.
Jag och dottern har ägnat hela dagen åt att flytta in de kartonger som togs in till stora kattvinden, sortera kläder för att tvättas och så vidare. Ett riktigt hästjobb!
Här har det regnat och åskat om vartannat under dagen. Under sen eftermiddag/tidig kväll sprack det opp och blev riktigt fint. Jag och Midna tog en promenad för att möta maken. Blev en promenad på 1,7 km; bättre än inget! Det har varit för varmt för henne att promenera.
Nu hänger en bråkdel av kläderna på tork. Det var inte bara mina kläder som behövde en tvätt; dottern och maken hittade några plagg de ville ha. När de har torkat (i morgon) ska de vikas, läggas i påsar för att sedan förvaras i kartonger. Nu är det kväller!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards