Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Åsa Billefält - 28 juli 2016 15:11

Jag var ute en sväng och plockade hallon; fy attans vad kvalmigt! När solen gled fram steg graderna rejält. Det brände på ryggen. Och luften var så het; precis som om luften brann.
Vi åkte in till sta'n för att hämta dottern och handla. Det var så vidrigt varmt.
På hemvägen såg vi hur det mulnade på. Dottern undrade om det skulle åska. Det skulle ju inte vara så konstigt med tanke på värmeböljan som varit.
När vi kom hem rann Eros ut genom dörren. Inte långt efter hans utgång började det droppa. Någon minut senare vräkte det ned. Jag gick ut och letade; han satt på däcken i garaget och var inte särskilt svår att ta i famnen. När vi kom ut vände och vred han sig; han blev ju blöt!
Nu är vi inne hela flocken!
Hoppas det regnar ett bra tag så det gör någon nytta.
Den kvava luften är utbytt mot en något svalare och friskare variant.

Av Åsa Billefält - 28 juli 2016 12:10

Jaha nu vet man ju varken in eller ut! Först soligt sedan kommer mörka moln, de försvinner och solen kommer fram... Jag vill ju hänga ut tvätten! Men det blir att hänga den inne. DET kan faktiskt regna...
Eros var inte ute länge innan han jamade och ville in. Athena sover. Midna vill leka med "pappa" men han jobbar.
Jag väntar på att maskinen ska bli färdig så jag kan gå ut och plocka hallon. Det finns några jättefina vid tomtgränsen samt längre ned på vägen bakom vedbon. Måste ge mig ut och få ihop både blåbär och hallon. Ja gärna kantisar också. Men först tvätten. Å, jag hör maken fixa påtår! Så söt han är :-)!
Och där slukades solen av ett moln...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards