Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Åsa Billefält - 31 juli 2016 19:18

Sista Juli i dag. För ett år sedan kryssade maken och jag till Mariehamn med Cinderella. Vad fort det har gått! I dag har vi spontanfikat hos äldsta systern. Hon bjöd över oss så vi åkte dit på eftermiddagen.
Juli har bara svischat fram! I morgon är det Augusti. Månad nr 8 brukar vara kräft- och surströmmingsskivornas månad. Surströmmingen hoppar vi över! Kräftorna överlämnar jag till dottern och maken. Här kör vi Skaldjursfest. På lördag har vi bjudit in till party! Det ska bli tipspromenad och allsång. Frågor och sånghäfte har undertecknad fixat. Nu ska jag bara göra i ordning första priset; det ska vara något hemknåpat :-)!
Nu kommer maken kräkas men sommarens slut nalkas med stormsteg! Jag känner både glädje och ingen glädje över att hösten närmar sig. Skönt för Midna att det kommer svalare tider.
Men nu är vi i månadsskiftet. Det är fortfarande varmt och fläckvis riktigt kvalmigt.
Maken ska bland annat måla färdigt huset under den sista semesterperioden och jag har lite trädgårdsfix; rensa ogräs på odlingsplätten och smultronkullen till exempel. Även lök- och potatisländet behöver sig en rejäl ansning. Jag vill flytta rabarberna dit.
Men var sak har sin tid; nu planerar vi inför Skaldjursfesten.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards