Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Åsa Billefält - 20 juli 2016 09:42

Onsdag... Frullen inmundigad och kaffepannan står på plattan. Efter javat måste jag skola om paprikorna. Men jag behöver hjälp av maken då; stora krukor ska fyllas med jord och ställas på en lämplig (läs: solig) plats.
Dottern ska väckas; hon sade igår att hon skulle cykla till samhället i dag. Det är ca 8 km enkel resa. Ja ja vi får se ;-).
Hon och jag var ute nästan 1,5 km igår kväll och plockade bär. Det blev ungefär 1/2 L blåbär! Och även några förskrämda hallon, kantareller och smultron snubblade vi över. Många bäckar små! Jag har så gott som fyllt en tredje burk med hallon, inte så jättestora burkar men ändå. Samma sorts burk använder jag till smultronen och den är halvfull! I år ska jag bara göra sylt av smultronen. Drottningsylt och hallon- samt jordgubbssylt likaså. Plockar jag riktigt många hallon blir det nog saft och likör också. Dottern vill ha blåbärssylt och jordgubbssylt.
Man kan ju göra blandsaft - hallon och rabarber är ju en bra kombo. Nä nu ska jag väcka dottern och sedan njuta av en ljuvlig mugg kaffe.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards