Alla inlägg den 30 juli 2016

Av Åsa Billefält - 30 juli 2016 17:09

Det vore ju bra om Åskar kunde bestämma sig! Ena stunden mullrar det, lite regn kommer och så klarnar det upp. Det blir tyst en stund. Å så mullrar det igen. Så har det hållit på sedan vi kom hem från marknaden.
Hellre ett sjudundrande åskväder än sådant här tjafs! Fast för min del kan åskan krypa in där solen aldrig lyser.
Jaha nu tittade solen fram från ena hållet medan mörka moln tornar upp sig från andra sidan. Vem vinner? Åskan eller solen? Tyvärr tror jag att åskan går ut på första plats. Det vore inte så konstigt med tanke på värmeböljan som varit. Skulle på ett sätt vara bra med åska; luften behöver rensas!
Ja men kom igen nu då! Bestäm dig, åskan! Dra i gång eller försvinn! Nu börjar det blåsa, lite så där olycksbådande som innan ett åskväder. Solen kämpar sig kvar medan det mörka molnet breder ut sig. Asplöven darrar bara; nyss skälvde de rejält! Ljudet av skälvande asplöv har något budskap; beroende på ljudet känner jag av stämningen. Undrar om det alltid varit så?
Just nu får jag dubbla budskap.
Bestäm er nu, vädergudar!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards