Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Åsa Billefält - 1 januari 2017 22:26

År 2016s sista dag började med feber. Alvedon för att sänka febern, den hjälper ju tyvärr inte mot led- och muskelsmärtan. Jag låg hela dagen på soffan under filt och småfrös medan jag vilade. Vi skulle ha gäster och då bör man ju inte vara sjuk... Maken frågade om vi skulle ställa in men den envisa optimisten sade nej!
Inget sug när snittarna ställdes fram då gästerna hade anlänt. Ett halvt glas vitt vin ihopkurad under filt gjorde jag mitt bästa för att vara en trevlig värdinna.
Förrätten såg jag fram emot; smörstekt hummer på rostad brödskiva. En tugga och jag fick ont i magen. Jag gick och lade mig på soffan för att piggna till... Varmrätten funkade bättre; några klyftpotatisar, lite kalkon och sås samt parmesangratinerade tomathalvor och sallad. Kaffe och glass skippade jag.
Under natten började magen krångla och det var skytteltrafik mellan soffan och muggen.
Vid frukost kände jag mig piggare och fick i mig egenpressad juice, te och havrekakor med ost. Inget kaffe utan någon extra mugg te i stället.
Magen var lugn i flera timmar. Sedan började det igen.
Fint avslut 2016 och fin början 2017... Nja roligare kan man ha det.
Våra räksnittar från Nyårsafton 2016!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards