Alla inlägg den 31 januari 2017

Av Åsa Billefält - 31 januari 2017 06:16

På schemat i dag: baka bröd. Blir att planera eftersom dottern kommer hem tidigare än vanligt i dag. Ja det är bara att sätta fart efter förmiddagspromenaden! Hoppas den brödkakan blir lika fin som den förra.
Tisdag... jag tror det är den värsta dagen på veckan. Då känns det extra jobbigt att kliva ur bingen. Jag visste inte vad det var som lät... men det var alarmet! Det är konstigt; jag hade ju precis stängt igen korpgluggarna. Åtminstone kändes det så.
Eftersom dottern kommer hem tidigt i dag kan jag kanske hinna såga lite ved?! Jag hittade i söndags ett par något smalare stammar/grenar som jag kan handsåga. Även om de inte är så grova så ska man inte förakta det som brinner och ger värme. Jag såg att en syren har knäckts, den ska jag ta bort och såga upp. Det är ju bara att lägga den i traven som ska torkas. I år måste vi ta tag i vår blivande ved! Timret kan inte ligga länge till. Och jag vill inte ha ytterligare en vinter med fuktig ved. Vore skönt att ta rätt på det som ligger så det hinner torka till nästa säsong. När vi inte eldar i lika stor utsträckning växer traven. Jag förstår att maken inte orkar hålla på med veden timme ut och timme in på helgerna. Tyvärr kan jag inte hugga; jag hade gärna gjort det annars.
Nu börjar Midnas nya päls titta fram! Hon fryser när kyliga vindar härjar. En polarspets som fryser..! Eros gick ut (igår) men hade bråttom in igen. Athena låg som vanligt och knoppade lite varstans.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards