Alla inlägg den 14 januari 2017

Av Åsa Billefält - 14 januari 2017 17:40

Snart är den här dagen slut. Känns som om helgen delvis har stulits eftersom maken kom hem vid 19.40 igår. I dag har vi varit i staden och handlat. Vi har även fixat med veden; en skottkärra med ved in och en in i vedboden.
Dagens middag: hemgjord pizza! På min ska jag ha ananas, banan, curry och räkor! Mumz...
Vi köpte tösalt i dag. Känns som om nästan hela gården är isig. Jag saltade igår med vanligt salt samt havssalt men det var bara trappan som blev isfri. Eller ja, nästan helt i alla fall. Jag gjorde mitt bästa för att min kära make inte skulle halka när han kom hem igår kväll. Eftersom jag hade varnat honom så slapp han att vara som Bambi på is.
I väntan på att pizzadegen ska jäsa sitter vi i soffan och slötittar på ett program om Venedig. Maken vill åka dit men jag vet inte om det lockar; på nätterna invaderas staden av RÅTTOR! Ja som i de allra flesta städer...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards