Alla inlägg den 29 januari 2017

Av Åsa Billefält - 29 januari 2017 16:42

I dag har jag varit produktiv: jag bakade en brödkaka. Hög och fin blev den, cirka fem centimeter. Jag hoppas den smakar lika gott också.
Den ligger nu i frysen i väntan på att bli smörgåstårta. Eventuellt ska jag baka en till. Färdiga landgångsbröd är visserligen enkelt MEN så tråkiga. Platta och ojämna; man måste skära till dem för att få något så när raka kanter. Synd att jag kom på det för sent bara. Inte nog med att de blir snyggare; det blir billigare också :-). Landgångarna är faktiskt dyra. Och gör man brödet själv slipper man diverse tillsatser som till exempel konserveringsmedel. Jag brukar använda olivolja istället för smör i mitt matbröd. Margarin är sedan flera år bannlyst i vårt hem!
Men summan av kardemumman: det här är en förbålt tjusig brödkaka! Eller hur ;-)?

Av Åsa Billefält - 29 januari 2017 10:28

Igår var maken och jag ute på galej; vi blev bjudna på restaurant av min bästis och hennes nya karl. En grekisk restaurant; mycket gott och vi blev jättemätta. Sedan bytte vi lokal; maken drack några bira medan jag tog några glas vitt. Min systerson var snäll och agerade chaufför både in till staden och hem. Dottern var hemma ensam, hon var i Stockholm med några klasskamrater under dagen på Escaperoom.
Nu har vi ätit frukost. Eros gick ut och kom just in. Vi ska sätta på kaffe om en stund. Sedan ska vi fixa med veden, någon skottkärra in och någon in i huset.
Athena ligger och sover någonstans. Midna stalkar Eros.
Det är grådaskigt ute, ungefär som om det vore november. Tur att vi har sol i sinnet :-)!
Enligt klockan skulle vi ha kommit in från promenaden nu men det blir lite förskjutet på helgerna. Vi får ta en kortis efter fikat.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards