Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Åsa Billefält - 26 januari 2017 06:06

Åh vad skönt det ska bli med helg! Det har varit lite motigt att gå upp 04.45 Nu känns det att jag är trött i ögat. Det är gott med havregrynsgröt och hemkokt äppelmos. Och det gör gott! I morgon behöver jag inte gå upp före tuppen!
Dagens första java är redan inmundigad.
På schemat i dag: tomatbröd. Det lutar åt att jag gör frallor av dem. Jag hade en fundering på att göra limpor men maken ville ha frallor. Till en påsk gjorde jag tomatbröd som figurbröd; tupp. Om det är någon som är skeptisk mot tomatbröd så var jag det också första gången. Vi bakade det när jag utbildade mig till bagare och konditor. Jag vet att jag tänkte att fy det kan inte vara gott! Men så smakade jag och mums vad gott! Tomatsmaken finns i periferin utan att ta över. Tycker jag i alla fall. Man kan använda mycket i bröddegar; ena systern rev ned rödbetor. Kanongott!
Jag vet en person som tillsatte överblivet potatismos när hon bakade bröd. Det är ju bara fantasin som sätter gränserna.
Jaha, vad ska vi göra i helgen då? Ett nappatag med veden är väl på sin plats. Sedan får vi se.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards