Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Åsa Billefält - 9 januari 2017 21:44

Planera går ju an men det blir ju inte riktigt enligt planerna ibland. Ljusstaken i trappfönstret åkte bort liksom ljusen, manschetterna och pyntet i ena smidesljusstaken i vardagsrummet. Kom lite annat emellan. Försökte torka rå/fuktig tvätt på elementen men det började lukta bränt så den åtgärden misslyckades. Inget tvättande i dag. Och så skulle dottern in till sta'n och shoppa med en kompis. Bara att skjutsa respektive hämta henne vid bussen. Lite smått sönderhackad dag.
Jag ska se till att julkartongerna kommer ned så kan jag plocka undan julsakerna en efter en.

Av Åsa Billefält - 9 januari 2017 10:43

Vårterminen börjar med studiedag så det är sista lediga dagen i dag. Inte för maken som fick pallra sig i väg till jobbet. Jag och Midna fick fortsätta sova några timmar efter han hade åkt. Och så snygg han blev i sin nya skjorta och nya jeans! Och väldoftande med nytt rakvatten. Tur att han kommer hem i kväll så jag får vila ögonen på min kära och snygga make <3!
Nu har jag druckit dagens första balja java. Dags att plocka ur och i diskmaskinen, känna om tvätten är torr och är den det ska den tas om hand och sedan sätta i gång ett par maskiner till, julsakerna ska plockas undan, växterna ska genomgås (plocka torra blad etc), det ska stuvas om i bokhyllorna och där emellan ska vovven rastas (töväder och halt i dag) och få gos, katterna ska få gos... Ja det blir inga problem med att få dagen att gå!
Men jag börjar med att plocka ur diskmaskinen medan påtåren puttrar på spisen så plockar jag in smutsig disk när javat sjunker...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards