Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Åsa Billefält - 3 januari 2017 17:52

Här hemma snöar det! Hoppas det får ligga kvar den här gången. Det behöver inte vara mer än minus fem eller max minus tio grader. Och så strålande sol. Då är det ju så härligt; så kallat sportlovsväder. Hoppas vi orkar ge oss ut med Midna och kälken någon dag. Och ta med matsäck. Åh vad mysigt!
Midna blir som en valp som ser snö för första gången varje gång snön kommer. Det är så roligt, tycker hon. Hon brukar köra ned nosen i snön och ha en liten snöpyramid på sin svarta nos. Vårt vackra, crazy lilla snömonster...

Av Åsa Billefält - 3 januari 2017 11:48

Nog känns det att jag varit sjuk alltid. Två rastningar och en vända för att hämta ved... Skakig i benen och eftermatt. Kallt ute och kyligt inne så jag måste ju hämta ved. Maken var tvungen att åka till jobbet i dag så jag måste ju klara av allt själv tills han kommer hem.
Dottern är mycket bättre i dag. Hon äter pannkakorna som blev över igår till brunch. Själv har jag intagit horisontalläge under filten i soffan.
Jo det går minsann fort att förlora kraften men inte går det lika snabbt att återfå den!
Undrar om jag ska ta en kopp te till eller en java..? Måste hur som helst lägga in i spisen...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards