Alla inlägg den 19 januari 2017

:-)

Av Åsa Billefält - 19 januari 2017 06:46

Då är det torsdag! Och i kväll kommer <3 maken hem efter sin jobbresa! Han anländer någon timme tidigare än annars dessutom. Då vet jag en som blir överlycklig; Midna. Hon är lyckligast när hela flocken är samlad. Det är en väldigt familjär hund. Ibland blir hon olycklig när Eros går ut.
Det är slaskväder. Ungefär +4. Det lär ju vara isgata mer eller mindre på hela grusvägen. Då är jag extra glad att jag sitter bakom ratten på en Volvo. Undrar om det är promenadvänligt på vägen? Igår eftermiddag var det lite halt fläckvis. Jag går två kortare sträckor om dagen; dels på grund av halkan och dels för att Midna har tappat så mycket päls att hon fryser. Ja och så är det koppelträning också. Hon är lite valpig fortfarande och vill leka på promenaderna. Det är okej om hon hittar en pinne att bära på men oacceptabelt med hopp. Hoppandet går i vågor; de gånger hon inte hoppar är hon en ängel. Då går hon så fint och blir belönad med beröm och godis.
Känns att det är slutet på veckan; lite smått trött i ögat.
Undrar om jag ska morgonrasta fröken Trötter och ge henne frukost?

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards