Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Åsa Billefält - 11 januari 2017 15:03

Nu har vinden ökat och det snöar. Jag sitter som på nålar och kan inte riktigt koppla av förrän dottern är hemma. Maken har en jobbresa inplanerad i dag men jag hoppas han avbokar och kommer hem i stället. Stormen härjar söderut har jag förstått, med vindar på nära 30 m/s. Flyg och tåg samt färjor ställs in.
Ett par träd bakom hönshuset/boden gungar olycksbådande. Här faller träden som plockepinn vid kraftig blåst. Och gärna över vägen.
Jag gillar vintern men ogillar sådant här busväder!

Av Åsa Billefält - 11 januari 2017 06:28

Redan onsdag. Tydligen ska vi få storm under dagen och det ska visst vara risk för knäckta grenar och träd. Ja men då så, något träd över vägen kan man ju räkna med då?! Det ramlar ju träd över vägen varje gång det stormar. Just nu är det bara någon enstaka vindby som drar förbi. Inte så kraftigt att nockplåten på hönshuset smäller.
Nu är jullådorna nere och redo att fyllas med julsaker. Jag har inga problem med att vara sysslolös i alla fall. Det finns alltid något att göra. Så den som eventuellt har bekymmer om att jag latar mig om dagarna kan lugna sig med att jag inte gör det. Och ren tvätt finns det att ta hand om också. Jag fördelar sysslorna över dagen precis hur jag vill! Det som passar dig kanske inte passar för mig. Och vice versa.
Halva veckan återstår. Uppförsbacken börjar planas ut och från och med i morgon börjar det luta mot helgen!
Jo det känns att det är tidiga morgnar igen. Har blivit bortskämd med sovmorgnar under jullovet. Visst kommer jag upp när klockan vrålar men jag skulle inte ha någonting emot ett par timmar till i bingen. Zzzz

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards