Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Åsa Billefält - 30 januari 2017 20:25

Jag skulle ha mitt receptblock tidigare i dag. Det fanns ingenstans. Puts väck! Jag hittade ett gäng andra block men inte det jag skulle ha. Och jag var tvungen att ha det eftersom alla mina recept finns där. Både gamla, omgjorda och nya.
Jag messade maken och frågade om han hade fått med sig det av misstag. Men så var det inte.
Han hjälpte mig att leta när han kom hem. Jag hade letat under TV:n två gånger. Maken letade där också. Sedan gick han upp och in i stora kattvinden. Vad hände? Han hittade det!
Tack för hjälpen min <3 make!

Av Åsa Billefält - 30 januari 2017 06:01

Adjö helg och välkommen måndag. Ny vecka igen. Nu planeras det inför lördagens fest; jag ska baka två runda brödkakor till. Inte i dag men i morgon och på onsdag. Och jag ska baka något mer gott till kaffet!
Jag brukar ha snittar med några goda röror till välkomatbålen men i år hoppar jag över dem; tiden räcker inte till. Den här gången blir det lite snax i stället. Jag var inne på minipiroger; de gör man i förväg, in i frysen och tinar upp natten mellan fredag och lördag men jag tror jag skippar det också. Värdinnan ska garnera tre smörgåstårtor och göra sig i ordning. Värdinnan är ju jag ;-)! Och jag brukar vara sen; förra året stod jag i duschen när första gästen anlände.
Varför köper jag inte färdiga smörgåstårtor?
1: det är roligt att göra dem - från smeten till färdig produkt (i år blir det ju eget bröd dessutom).
2: Jag vet vad som är i (vissa räktårtor innehåller leverpastej och eller skinka - jag äter inte tamboskap).
3: Det blir mycket godare (eftersom jag endast använder riktiga råvaror istället för att blanda ut med arom- och färgämnen).
I år ska jag göra en tårta med för mig oätbart innehåll. Jag har bjudit på den vid några enstaka tillfällen och den fick minst lika gott betyg som de andra. Här bojkottar och struntar jag i JANTE-lagen; jag är bra, jag är duktig!
Här är ett exemplar av mina smörgåstårtor!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards