Alla inlägg den 15 januari 2017

Av Åsa Billefält - 15 januari 2017 09:04

Helgen har varit kort, ovanligt kort eftersom maken kom hem ganska sent i fredags och varit eftertrött; somnade i soffan före 21 igår. Och i dag ska han och dotra åka och hälsa på hans vuxna barn över dagen. Midna, jag och katterna får roa oss själva - ungefär som dagtid under veckorna. Jag ska städa, i köket. Mina systrar kommer på fika i eftermiddag. De skulle ha kommit på nyårsdagen men då var jag ju sjuk.
Eftersom Midna fäller kan jag bara ha städat i ett rum; köket. Vi dammsög i fredags och vi dammsög igår... Det ska dammsugas i dag också. Jag har svarta kläder fulla med gråvita hundhår...
Om jag ska sätta fart? Ja det ska jag! Måste hämta bullar och kakor ute i frysen, dammsuga och moppa kök och toalett samt röja och rengöra köksbordet. Det blir en brasa i vedspisen innan jag städar kök och tjotta. Ja det är väl dags för rastning nr två strax... Bäst att sätta fart!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards