Alla inlägg den 24 januari 2017

Av Åsa Billefält - 24 januari 2017 14:10

Ja lite flitig har jag varit; skyfflat bort lite spill efter fåglarna vid fågelmataren, tagit bort Midnas högar från gräsmattan, fyllt på fågelmataren - för att nämna några saker. Och så två sköna promenader; en på förmiddagen och en nu på eftermiddagen. Sitter och tar det lugnt; har just ätit en banan som sköljdes ned med ett glas mjölk.
Har fått ihop drygt 9500 steg hittills. Det blir nog inga problem att få ihop minst 500 till! Från och med i dag ska jag få ihop minst 10000 steg/dag.
Snart ska jag dammsuga; det ligger tussvis med hundhår! Jag önskar att hon är färdig snart.
Nä nu har frun i huset smält bananen! Bara upp och sätta fart!

Av Åsa Billefält - 24 januari 2017 06:00

För andra dagen i rad steg jag upp före 05.00 och gjorde gröt. I dag tände jag i spisen. Det har varit minusgrader under natten och det är ett par grader under nollan nu också. Inomhusluften här nere var lite rå. Det hänger bland annat handdukar på tork i köket och fuktig tvätt bidrar till det råa.
Första javan håller på att slinka ned. Jag känner mig inte fullt så alert som jag kanske verkar... Trots att inte har problem med att stiga upp på morgonen är jag morgontrött. Det har jag alltid varit.
Vad står på schemat i dag då? Jag ska baka en äppelmazarinkaka. Den ska vi ha till kaffet när jag fyller. I morgon ska jag baka citronkaka och matbröd. Annars är det som vanligt: dammsuga, ta hand om ren tvätt, traska med hunden, gosa med katterna och vovven, skjutsa dottern till och från bussen, plocka ur och i diskmaskinen, ev köra en omgång tvätt - beroende på om det som hänger är torrt.
Nu ska jag röra om i spisen och lägga in en vedklabbe.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards